• Petri Nóri

5 hiba, amit a fogyni vágyók elkövetnek

Frissítve: 2018. jún 28.

Íme az 5 tipikus hiba, amit a fogyni vágyók többsége elkövet:


Túl gyorsan szeretnél eredményeket látni


A túl gyors fogyásnak az esetek többségében megvan a hátulütője. Ha nem a szervezetednek megfelelő ütemben veszítesz a súlyodból, akkor annak meg lesz a böjtje és ahogy megszeged a diétádat a tested újra raktározási üzembe kapcsol és minden lenyelt falatot eltesz magának tartalékba. Ha túl sok kalóriát vonsz meg magadtól a tested vészüzemre kapcsol, hiszen éhezést észlel. Az életmódváltás lényege, hogy megváltoztasd a táplálékhoz való hozzáállásodat, hogy máshogy tekints az ételekre. Ha megtanulod, hogyan add meg magadnak a tápanyagokat, megtanítod a testednek, mi a hasznos és mi a fölösleges kalória, egy idő után ellen tudsz majd állni az agyonfinomított ízfokozókkal teletolt ételeknek.


Csodaszert szeretnél kapszula formában


Ilyenek nem léteznek. Vannak gyógynövények, melyek csökkentik az éhségérzetet vagy kapszulák, melyek koffeinnel pörgetnek Téged, de ezek nem oldják meg azt, hogy egészségesebben tápláld magad. Hangzatosak, meg szép illusztrációkat tesznek melléjük a marketingesek, de hosszú távon nem nyújtanak megoldást. Gondolom hosszú távon szeretnél egészséges, energikus és karcsú lenni?


Rosszul összehangolt mozgás/étkezés


Rosszul összeállított étrend a napi aktivitásod rovására is mehet. Ha túl keveset eszel és mellette még sportolsz is, egy idő után ki fogsz merülni.  A testsúlycsökkentési célod eléréséhez, és ami a legfontosabb: az általános egészséged és jóléted, az étrended és a testmozgásodnak szinergikusnak kell lennie. Ha a táplálkozás és a testmozgás nincs egyensúlyban, az befolyásolhatja az anyagcserédet és így még nehezebb lesz fogyni!



Bizonyos ételcsoportokat teljesen kizársz, így nem kapja meg szervezeted a szükséges makrotápanyagokat


Az egészséges táplálkozásnak, amely támogatja a testsúlycsökkentést, nem kell unalmasnak, se túl szigorúnak lennie. Makrotápanyagokat mint például zsírt vagy szénhidrátot, teljesen kizárni sokkal nagyobb stresszt jelent a szervezetnek, mint változtatni azok elfogyasztott mennyiségén vagy minőségén. Ne ess abba a hibába, hogy megvonsz magadtól alapvető élelmiszereket. 


Nem vagy elég kitartó


Nyilván mindenki azonnali eredményt szeretne látni ebben a felgyorsult világban, de sajnos ez nem reális. Tűzz ki olyan határidőket, melyeket biztosan tudsz majd tartani, így nagyobb lesz a sikerélményed. Olyan célokat válassz, melyek a Te életmódodnak leginkább megfelelőek. Ne az érdekeljen, hogy az instán ki mit csinál. A Te életedre szabd az életmódváltásodat, ne másokra akarj hasonlítani!


Ha tetszenek a posztok és Te is eldöntötted, hogy életmódot váltasz a családoddal vagy egymagad, én szívesen segítek ebben Neked is! Rendeld meg a Kamratiszítást és kezdj egy egészségesebb életet már holnap! www.eleskarma.com

114 megtekintés

Petri Nóra

alapító, táplálkozásterapeuta

eleskarma.blog.hu

petrinori@gmail.com

Tel: +36 30 620 2826

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2017 by Nóra Petri. Proudly created with Wix.com