• Petri Nóri

A céges buli méregfoga: 5 táplálkozásterápia tipp másnaposság ellen

Frissítve: 2017. dec 7.

A táplálkozásterápia összetevői: tápanyagbevitel, folyadékbevitel, mentális felkészülés és fizikai aktivitás. A terápia alapvetően egy hosszútávú dolog, de pont a másnaposság ellen van néhány tippünk, ami rövid távon is életmentő! A másnaposság nem más, mint a besűrűsödött (dehidratált) vér miatt alacsony vérnyomás, illetve  az idegsejtek kapcsolatát biztosító sók és ásványok, valamint a vércukor hiánya. Nézzük, mivel lehet úgy megelőzni ezt az állapotot, hogy azért őszintén tudjunk kisvonatozni Margittal a bérszámfejtésről!

November végén és decemberben egyik vállalati buliból a másik céges karácsonyi partiba esünk. Miután a pia ingyen van, és mert akikkel egész évben össze vagyunk zárva most bulizás közben kell elviselni, iszunk, mint a kefekötő. Ha iszunk, másnaposak leszünk – vagy mégsem? Kövesd ezt az öt egyszerű lépést, amit a férjemmel, a Világ Leghisztisebb Másnapos Pasijával együtt fejlesztettünk tökélyre és sétálj be úgy másnap az irodába, mint ahogy azt nekem sosem sikerült!


Mit egyek?

Előtte: A közkeletű vélekedéssel szemben a zsíros cupákok nem szívják fel az alkoholt. Ha iszol, az menthetetlenül bekerül a véráramba, hiába ágyaztál meg neki töpörtős zsíroskenyérrel. A gyomrodat a piától magyarul semmi kaja nem menti meg.

Közben: A májadon viszont tudsz segíteni: fruktózzal, magyarul gyümölcscukorral, ami a működését segíti. Ha hiszed, ha nem, egy pohár narancslé óránként, vagy pár szelet süti többet segít, mint a véreshurka.


Mit igyak?

A népi bölcsességeket itt most hagyjuk... De azért nézzük miért is leszel rosszul másnap!


Víz: ó, igen. Ha csak egy sort olvasol el ebből a posztból, ez legyen az.

Az lesz kevésbé másnapos, aki hidratáltabban kezd vedelni. Idd "fel" magad vízzel partizás előtt, közben és után, ebben a fontossági sorrendben, és lenyomod a másnapot, mint sörszagot az Orbit.

Sör: a szénsav a csendes gyilkos. Próbáld meg zúdítani a poharadba az üvegest sört, hogy minél több szénsav a levegőbe távozzon, ne böffenet-hőlégballonként a gyomrodból. Mivel a sör főzésekor rengeteg melléktermék keletkezik és marad benne az italban, a komló, maláta mellett, a gyomrod ezekkel fog küzdeni – és veszíteni. Az ipari szarokban (bocsánat, a „prémium szegmensben”) is bevett dolog a magyar piacon kukoricával és enzimekkel gyorsítani az erjedést, hogy a gyárak még kevesebb alapanyagból több lóvét termeljenek. Ha teheted, igyál „kézműves” (valójában szintén ipari, csak tisztességes alapanyagmennyiségből nagyobb gonddal főzött) sört, mert szó szerint több az anyag bennük, így jobban telítenek és kevesebbet fogyasztasz el belőlük (Balin-fokban mérik; az átlag IPA 12-13 Balin-fokos, a „prémium” sörök 4-5 Balin-fokosak)


Bor: kén tuti van benne. A kén nincs benne az öt, szervezetednek legfontosabb nyomelem között, elhiheted, viszont sokaknál a fejfájás fő oka. Valamint az összes, erjedéskor előforduló melléktermék gyilkol a borban. Ja, és hogy a vörösbor milyen jót tesz? Igen, vannak benne flavonoidok, és a francia bortermelők szíves támogatásával készültek kutatások szerint szuper jót tesznek, de hidd el, egy liter bor egy este alatt nem orvosság, ellenkezőleg.


Pezsgő: szénsav, lásd sör, csak sokkal szexibb meginni.


Tömény: az Éléskarma ajánlása a szezonra a vodka, lehetőleg olyan, amit többször desztilláltak. Minden egyes desztilláció során ugyanis tisztul az erjedési melléktermékektől, és a végén tényleg szinte csak víz és alkohol marad benne. Ha vodkanarancsként iszod, akkor a májadnak segítő fruktózt is beviszed. Minden más töménnyel óvatosan; az Ipari Szarok („prémium szegmens”) itt is támadnak, és hitvány szeszekhez adagolt brutális marketingbüdzsékkel növelt árakkal szédítenek rossz döntések meghozatalára. Kérdezd ki a pultos vagy készülj fel valamelyik márkából, és ne sajnálj pár száz forinttal rákínálni, hogy valódi minőséget kapj!


Hagyj a hülyeségeiddel, a CSODASZERRE vagyok kíváncsi!


A megoldás a máriatövis. Filléres gyógynövény, igazából gaz, aminek a magja úgy turbózza a májműködést, mint a géppuskalábú főkönyvelődet a latin blokk éfjél magasságában. Párszáz forintos teát vagy kb. 2000 forintért tablettát vehetsz belőle, de még elalvás előtt told be.


Pro tipp: menj el másnap sportolni. A sport beindítja az anyagcseréd, és gyorsabban ürülnek a mérgek. Tudom, ez az utolsó, amit kívánsz majd reggel….


Aki MINDENRE kíváncsi, nézze meg a Netflixen a The Truth About Alcohol


Vagy itt, ha nincs Netflix előfizetésed:

https://youtu.be/PNq-JcVlYD4


#livingwell #lifehack #alcohol #munkahely

0 megtekintés

Petri Nóra

alapító, táplálkozásterapeuta

eleskarma.blog.hu

petrinori@gmail.com

Tel: +36 30 620 2826

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2017 by Nóra Petri. Proudly created with Wix.com