• Petri Nóri

Diéták helyett életmódváltás? Ezt az 5 dolgot cseréld le elsőként a konyhádban!

Ha már régóta kerülgeted az életmódváltás témáját, de még nem igazán sikerült átalakítani ehhez a szokásaidat, mutatunk pár tippet! Segíts magadnak azzal, hogy olyan környezetet teremtesz a konyhádban, amiben nem kell elzárnod magad elől semmit.

Cserélj alapvető termékeket egészségesebbre, és készítsd el velük továbbra is a kedvenc ételeidet!



Éléskarma, bevásárlás az Auchan-ban


Az életmódváltás abban különbözik egy-egy diétától, hogy hosszútávon tartható, lemondások nélkül, egyszerűen a szokásaid megváltoztatása által.


Mikor úgy döntöttem 7 évvel ezelőtt, hogy változtatok étkezési szokásaimon, az első dolog, amit lecseréltem otthon, a fehér cukor volt. Először barna cukorra álltam át, de mikor jobban belevetettem magam a táplálkozástudományba, ráébredtem, hogy a szervezetemre gyakorolt hatása pontosan ugyanaz, mint a fehér cukornak, csak finomítási eljárásban különböznek. Ekkor szereztem be az első adag sztíviámat, amiről azóta szintén lemondtam már.


Tehát első nekifutásra a cukrot iktattam ki az étrendemből. Elhagytam a kávéból, a süteményekből. Amit észrevettem már a legelején, az volt, hogy megváltozott az ízérzékelésem. Ma már ki lehetne üldözni a világból egy tábla tejcsokival. És ha már a csokinál tartunk: a tejcsokit étcsokoládéra cseréltem, és minden alkalommal ellenőrzöm az összetevők listáján, hogy mennyi cukrot is tartalmaz a választott tábla.


Minden étcsokoládé csomagolásán megtalálható egy jelzés arra vonatkozóan, hogy mennyi kakaót tartalmaz az adott termék. Ezt százalékban adja meg a gyártó. Minél magasabb ez a százalék, annál nagyobb arányban tartalmaz kakaót a csokoládé, és ezzel arányosan a hozzáadott cukor mennyisége csökken. Én a csomagolás hátoldalán a tápértékek listáját szoktam még megnézni, innen pontosan kiderül, hogy 100 g csokoládéban mennyi a cukor. Például az Auchan saját márkás 74% kakaótartalmú étcsokijában 23 g cukor található, ami jelentősen kevesebb egy sima tejcsokihoz képest, ahol ez a szám 60 g.


Ha valaki úgy dönt, hogy életmódot vált, nem az a jellemző, hogy egyik napról a másikra teszi ezt, és minden addigi étkezési szokását azonnal megváltoztatja. Itthon jellemző, hogy magas szénhidráttartalmú ételeket fogyasztunk, minimális zöldségmennyiséget, és kevés folyadékot veszünk magunkhoz. De nem is olyan nehéz változtatni ezen, ha fokozatosan haladunk. Az Auchan széles kínálatában megtalálunk mindent ahhoz, hogy apró lépésekkel eljussunk egy kiegyensúlyozott, tápanyagdús étrendhez.


Mit cserélj le első lépésként a konyhában, és mik az egészségesebb alternatívák?


  • Fehérliszt helyett: teljes kiőrlésű liszt

  • Cukor helyett: édesítőszer

  • Szénsavas üdítő: 100%-os gyümölcslé

  • Keksz helyett: cukormentes keksz

  • Tejcsokoládé helyett: étcsokoládé

És hogy miért?

  • A teljes kiőrlésű liszt azért jobb választás, mert rosttartalma miatt lassabban emeli meg a vércukorszintet, így tovább érzed magad jóllakottnak.

  • Az édesítők többnyire sokkal alacsonyabb kalóriatartalommal rendelkeznek, mint a kristálycukor, ebben az esetben is az a cél, hogy lassabban emelkedjen meg a vércukorszint.

  • A kekszek szénhidráttartalma eleve magas, a hozzáadott cukorral fölösleges plusz kalóriákat viszünk be.

  • A szénsavas üdítők szintén tartalmaznak egy csomó felesleges energiát, amivel a szervezet nem tud mit kezdeni, ezért zsírként raktározza el.

  • Az étcsokoládé megfelelő választás lehet a magasabb cukortartalmú tejcsokoládé helyett. 

#helloauchan #éléskarma

18 megtekintés

Petri Nóra

alapító, táplálkozásterapeuta

eleskarma.blog.hu

petrinori@gmail.com

Tel: +36 30 620 2826

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2017 by Nóra Petri. Proudly created with Wix.com